Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Be my guest,..add yourself at my Guestbook!

Rabu, 16 Mac 2011

Kota Kinabalu, Sabah 2011


Family trip to Kota Kinabalu Sabah 11-15 Mac 2011.
Free and easy je trip kali ni..
14 org semua yg join trip kali ni..
Berlepas dr LCCT kul 1040am dan perjalanan sana ambil masa 2jam setengah je..
Alhamdulillah kami selamat sampai kat terminal2 KK airport
Sampai kat sana kitaorg tggu kereta yg disewa. kami amik 1 nisssan urvan dan 1 viva utk ronda2 sepanjang percutian.. sewa mahal gak la kalau nk dibandingkan ngan trip g langkawi suatu ketika dahulu..
pastu kami terus menuju ke Sepangar ( 15minit dr KK airport), kami sewa 1 apartment kat situ..senang arr nk masak2 sbb g ngan family semua..

hari pertama:
tader aper speacial selain meredah dan study jalan2 and map KK,
lepas lunch, kami berpecah,.. van g cari bahan2 basah dan aku yg pakai viva g cari brg2 kering utk memasak sepanjang lepak kat KK tu..
mmg brg2 basah murah giler terutama seafood..dah la besar2 bagak, murah lak tu..so aper lagi, mkn seafood je la kitaorg

hari ke2
g Kundasang-Ranau
malangnya hari hujan sepanjang hari tu..sampai gak ke Ranau
mak ngan makcik aku dok shopping ikan bilis kat pasar besar Ranau tu..segar2 la
makan kat Ranau..ala2 aje..hubby aku kata tak best langsung! sbb tak pedas ahahahaha...tp aku mmg suke la kalau mknn yg tk pedas ni!
ondeway blk KK kitaorg plan nk singgah kat Kinabalu Park...MALANGNYA HARI UJAN!!!! tak merasa masuk situ
tapi dapat gak la amik gambo ngan Gunung kinabalu..tak kira ujan pun ujan la... dah sampai sabah wajib ader gambo gunung kinabalu..hwhehehe

sampai KK kami team org mude2 g ke shopping mall 1 Borneo..ok gak shopping mall kat sini

hari ke3
siang lepak umah
lepas lunch kitaorg g area pasar philipines..tgk makcik2 aku giler shopping ikan masin, ikan bilis mcm kat semenanjung dah ketandusan segala ikan masin..siap packing berkotak2..hehehehehe..aku buat2 menyibuk aje..
sesambil tu aku n hubby g la jenjalan kat bazaar kraftangan kat situ..rembat gak la fridge magnet and keychain selain brg2 hiasan mutiara..hehehehe..tp mmg mak n makcik aku menggiler kat situ..aku lak sampai 2 kali tawaf bazaar tu depa tk abis lagi belek2 mutiara tu...huhuhuhuhu..hubby aku pun ngan muka bosan sbb takde ape utk dia borong kat situ,,..hahahaha padan muka!..
so malam my hubby, my brother ayie and me kitaorg g area medan selera area Waterfront and melantak sampai lebam seafood! sampai abg aku kata kalu gini 6 bulan tkyah makan ikan lg! huhuhu dasat kitaorg melantak..

hari ke4
jalan ke Inanam-Putatan menuju ke Monsopiad cultural village..umah kadazan
mahal kalau nk masuk sana, 55 hengget tau utk 2 jam!
lepas tu ke Lok Kawi wildlife park lak,..ala2 zoo la.. kasi si kecik Izzah tgk monyet kawan dia tu..
dan atas permintaan ramai..sekali lagi g shopping mutiara..alahai!! tp aku and hubby g dating kat Waterfront (ala2 padang kota penang)..pastu pakat kumpul kat depan medan selera utk 'makan besar' ape lagi serang seafood bakar la

hari ke5
hari utk blk ke KL....
hahahahaha

kesimpulan utk KK trip
-makan kat kedai mmg mahal and rasa tak la sedap mana..
-sewa kereta and rumah mahal..
- perjalanan dari satu tempat ke tempat lain mmg jauh
-traffic jam teruk kat KK
-best seafood yg segar bugar..dan murah2 kalau beli kat pasar..giler ko udang harimau besar 3 jari 15 hengget sekilo..mana nk dapat kat KL!! sotong sekilo singget!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails