Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Be my guest,..add yourself at my Guestbook!

Selasa, 16 Mac 2010

Gumus/Nour drama series



Aku dah tak tau mende aper nak buat..Kebosanan aku dah sampai tahap gaban dah..

So xtvt aku bebaru nie cuma menonton...novel aku still continue tp time mlm2 je sbb aku payah nk tido mlm..

Aper yg aku tonton?? DVD yg aku beli time aku keje kat Riyadh dulu..

Cerita ni asalnya dr Turki,tp dialih bahasa ke bahasa arab..Tk kisah la dia nk tuko bahasa pe pun,sbb aku mmg tk paham!!

Criter ni mengisahkn mamat kaya,tp tgh frust menonggeng sbb makwenye mati accident..so atok dia kawenkn dia ngan sorang minah kg,tp bijak..minah ni consider jambu gak arr..

so.. cam biasa kisah rumahtgga,,mula2 mamat ni eksyen nk mampos ngan bini dia!! pastu lama2 mamat ni fall in love ngan bini dia..ala2 criter industan..mcm2 yg terjadi dlm rmhtgga diaorg ni..tp mcm aku kata td criter industan semuanya happy ending,,so sama la mcm criter ni..

Apa yg menarik kisah nie??
1- kalau korang nk tau drama siri ni mmg pjg..tayangan nyer ajer 1jam dr fri-wed..so seminggu ada 5 series..dan crita ni makan masa dekat 6 bulan dr mula tayang sampai abis... KALAH CRITER KOREA!
2- walaupun aku tk paham ape yg depa sebut aku still tgk criter ni walau pun tgk gambar je dan buat2 paham..rasa cam org bodo je!!
3-nilai2 murni,kekeluargaan,cintan2 dan konflik dlm criter ni mmg best
4-semestinyer hero dan heroin nyer cun melecun!!
5-drama ni meletup kat mid-east,dan menjadi bualan hangat suri2 rumah kat situ..

Aku mmg minat giler ngan criter ni sampai aku sanggup beli DVD nyer (sekotak gak lar)harganya SR1500..(pak arab tokey kedai DVD tu tanya aku paham ke criter tu,aku ckp la aku x paham,tp aku suka..dia sengih-aku pun sengih blk!)CD soundtrack dia pun aku beli bg tambahkn koleksi CD kegemaran aku..

impian aku? bestnyer kalau depa tayangkn kat m'sia..sah2 MELETOP!!
criter ni aku bg 5 star!!.








2 ulasan:

  1. bangsa turki adalah zon/negara mix asia-eropah.. on paper aja dah tentu mesti cun habis.. bangsa dari warisan empayar rom dan empayar othmaniyah..

    BalasPadam
  2. mmg betul karim..tp aku ni bab follow drama@filem aku mmg fussy, aku cuma tgk yg menepati selera aku..slalunya byk kpd nilai2 ksh-syg,family n realiti idup..aku tk suka crite yg meleret2 yg bukan2..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails