Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Be my guest,..add yourself at my Guestbook!

Selasa, 6 Julai 2010

Rosak


Kali nie aku nk bukak citer pasal bebudak yg tak tak cukup otak..

Naper ayat aku tu bunyi mcm budus je,..sbb bg aku utk org2 cenggini mmg takyah guna ayat yg elok2.

Ape nak jadi ngan manusia zaman sekarang,.. budi bahasa zero, kelaku minus!, ader otak tak pakai otak sbb otak dah ader kat lutut!

Kenapa diorang jadi macam ni...salah ibu mengandung ke? family tak hajo ke? ke dia sendiri yg mmg benak tak makan di ajar?

Bukan aku nk kata aku ni dah jadi insan yg baik, tp aku still cuba nk jd org baik..Aku slalu berdoa biarpun aku jauh dr mata keluarga dan barang sesiapa pun aku terus berdoa agar aku dijauhkan dr mende2 yg jahat..Cukup la dosa yg ader ni..

Tapi naper masih lagi ader org yg tak sedar? mende tu terang2 salah? Terang2 dosa? nape diaorang still bangga buat mende tu dan tader segan silu story kat semua org? Astagfirullah!

Paling best diorang pandai bermuka2 konon dia yg baik, dan diaorg pandang aku ni yg pelik.. Apa sudah jadi?

Sekarang susah nak jumpa lelaki dan perempuan yg real baik..sbb byk yg pandai cover jahat diaorng..Dulu2 susah nk jumpa pompuan yg melepak malam2,tp sekarang jgn kata melepak,tp siap melalak lg ader..dressing jgn kater la aku yg pompuan ni pun tk lalu nk tgk! Yg lelaki lak tk segan silu peluk cium pompuan yg entah bini dia ke bini org tu.. Tu blom kira minum tonggang bagai mende tu..night xtvt atau weekend plan yg pelbagai..merokok yg tak kenal sape? Ape dah jadi? Dah lama aku tk tgk anak muda lelaki g masjid ke surau, anak dara yg rajin kemas umah pandai wat kuih tradisi... teringin nk tgk anak2 muda yg tau sopan santun,tegur menolong ikhlas org tua.. Wujud lagi ke insan cam tu? Kenapa emak ayah diaorang tk didik mereka betul2..

aku frust betul...
Mmg ader yg baik tp tak byk la dan aku tabik spesis terancam tu..

Moga2 kita sama2 mendidik anak2 kita yg kecik2 tu spy betul2 jd insan berguna..

Takkan melayu ilang di dunia..mmg tak ilang,..sbb aku tau yg tggl tu bukan melayu lagi!! Dah jd hampas...

1 ulasan:

  1. betui tu has, kekdg tu bkn slh asuhan mak bpk tp slh diri sndri..pengaruh rakan..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails