Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Be my guest,..add yourself at my Guestbook!

Ahad, 8 Ogos 2010

Demi Kasihmu - Amieza Anaz


Tajuk: Demi Kasihmu

Penulis: Amieza Anaz

Penerbit:NHF Media Corp

Mukasurat: 952

Novel ni mengisahkan ttg sepasang suami isteri; Alia Maisarah dan Lukman Hakimi...

Novel ni terbahagi kepada 4 bab..

"Lukman Hakimi, Alia Maisarah.Dua jiwa satu hati.Takdir penentu segalanya.Namun mampukah mereka mengharungi ombak badai mahakarya cinta yang tercipta untuk mereka?"

Bab 1: Kisah persahabatan Alia dgn Azilah dan Azrina..Dari zaman sekolah sehinggalah mereka melanjutkan pelajaran masing2.. Kemudian ditemukan dgn Lukman Hakimi yg masa itu adalah kekasih Azilah.. Tapi kemudian Azilah menghilangkan diri ke KL kerana cintakan Suhaimi..Jadi Lukman yg frust selalu bertemu dgn Alia dan telah jatuh hati pada keikhlasan Alia...Kemudian disaat Lukman mahu meluahkan hasrat hatinya mereka ditangkap basah... Lukman merayu dan mendesak Alia supaya mengahwininya tp Alia tak ada hati pada Lukman..tp kemudian mereka berkahwin walaupun ditentang hebat oleh keluarga Lukman..berbagai2 dugaan menimpa sehingga menyebabkan Alia melarikan diri dari Lukman kerana menyangka suaminya akan menikahi dgn Azilah, pilihan mama Lukman..

Bab2: Kisah Alia dan hidupnya bersama anaknya Lukman Hafizi dan keluarga angkatnya..Umi menganggap Alia spt anaknya sendiri..Alia membuka sebuah butik pengantin bersama Jamie (anak umi), yg ada hati pada Alia... Suatu hari Alia bertemu dgn mama Lukman, yg telah insaf dgn salah silamnya..merayu2 Alia supaya kembali kepada Lukman..Rupa2nya Lukman menderita setelah ditinggalkan Alia..Lukman hilang jiwa,mengalami kemalangan dan kecederaan tulang belakang dan siakpnya berubah..Lukman tidak bersungguh2 utk pulih..Mama Lukman berterus-terang kerana bersepakat dgn Azilah utk memisahkan Alia dan LUkman..Alia kembali kepada Lukman dan pelbagai caci-maki terpaksa Alia telan kat umah itu..Pelbagai peristiwa berlaku dan akhirnya semua ahli keluarga menerima beliau..Ttp apbl rahsia Lukman Hafizi diketahui menyebabkan suaminya amat amrah dan kecewa kerana Alia merahsiakan hal Fizi dari Lukman..Lukamna terbang ke Australia utk berubat ttp tiada khabar berita dr Lukman..

Bab 3: Lukman kembali dari Australia dan mereka bersama kembali dan happy..Tahun demi tahun berlalu dan kesan dr pembedahan Lukman tidak boleh memberikan zuriat kpd Alia..lukman kecewa dan sikapnya berubah..Dan sikap sabar Alia akhirnya Lukman redha..

Bab4: Tidak disangka2 Alia mengandung dan mereka dikurniakan seorang puteri..

* mmg panjang kisah/ kemelut rumahtangga Alia-Lukman ni, tp best gak arr citernya..Bagi aku tak rugi kalau beli novel ni...Tp mmg terkilan la nape Alia tk mau berterus-terang dgn suaminya itu, mungkin penulis membayangkan watak Alia kurang matang kerana Alia masih terlalu muda semasa berkahwin..tp best gak la citer ni..aku kasi 4 bintang..




1 ulasan:

Related Posts with Thumbnails