Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Be my guest,..add yourself at my Guestbook!

Isnin, 7 Jun 2010

LAGENDA BUDAK SETAN

Semalam aku dah g menonton filem yg aku nanti2kan..
Lagenda Budak Setan diadaptasikan dr novel karya Ahdiat Akasyah.
tp aku tk pernah baca lagi buku ni sbb novel ni novel lama..

Bagi aku filem ni agak menarik dan agak memuaskan bg diri aku yg berjiwa jiwang nih..nk kata perfect mungkin tk,sbb byk yg leh diperbaiki lagi..
Sedih gak la citer ni,ada gak la part2 syahdu,tp tk la sampai tangkap leleh!
Kiranya tk rugi kalau g tgk nagan wat koleksi DVD nanti..
dan nk tggu sambungan criter ni nanti.

Pe pun lagu tema dia 'bila cinta' mmg best!!

Yang membuatkan filem ni kureng..:
-watak Kasya time kat U tu tk ditonjolkan sgt kesetanan nyer,patutnya time ni dipanjangkan la watak setan dia tu..Sebab tajuk pun lagenda budak setan..

-teknik fotografinye,..byk teknik close-up, sampai terlampau dekat! nampak abih parut&lubang2 jerawat kat muka farid kamil nampak clear!..pastu sbb terlalu dekat sampai muka para pelakon pun tk nampak penuh..

-jalan criter terlalu laju,so kurang nk feel jalan criternya..baru nk tangkap syahdu dah tercekik ayomata aku sbb dah tukar scene..

-Si lisa,tk pandai nangis la..pastu time scene yg kata dia terlanjur tu mcm benda tu tkde ape pun bg dia..

-pastu dlm masa setahun je, ayu dah complete wat plastik surgery(muka dah cun-w/pun kalau nk ikutkan mcm tk real je setahun leh cantek gitu),ayu siap dah keje sedangkan kasya br abis blajar n tgh cari kije

-watak emylia, entah pe nama pelakon tu..terlampau plastik sgt..muka mcm tkde ekspresi langsung, tkde feel! pastu dah la dia hilang ingatan dan dia mcm tk suka ngan kasya tp senang2 mamat tu dpt kawen ngan dia.. kalau aku, aku takut nk kawen ngan org yg aku tk kenal..

-part ayu bersalin, tk logik dia leh mati sbb baru kejap kasya kluar labour room dia dpt berita ayu meninggal sbb force bersalin pakai vacumm,tp time tu ayu still kuat lg!

-Tapi aku tabik spring toink! toink! toink!! kat Q-Haidar, mmg watak dia sbg Azmi mmg terserlah sbg seorg yg obsess cintakan ayu..mmg nampak real je dia belasah ayu..
dan bila dia kat kubur ayu pun aku leh feel sedih dia tu..mmg Q menjiwai watak tu ngan bagus skali!!
-Lagi satu watak si Fazura kat situ mmg menonjol dan kira nya dia mmg menggelikan hati..walaupun dia tk lar guna ayat2 klako tp memek muka dia leh lar nak gelak tgk kelaku dia tu..
Aku kasi 4 bintang dr 5 bintang utk filem nih..

Target aku nanti, insyaallah:
-nk cari novel nih
-tgk bahagian ke-2 filem ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails